SÜRE
|
ÖĞRENME
ALANI: FİZİKSEL OLAYLAR
4. ÜNİTE :YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
|
||||||||||
AY
|
HAFTA
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
AÇIKLAMALAR
|
DERS İÇİ,
DİĞER DERSLERLE
VE ARA
DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME
|
BELİRLİ
GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
|
ÖĞRENME
ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
KULLANILAN
EĞİTİM TEK-NOLOJİLERİ,
ARAÇ VE
GEREÇLERİ
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
|
OCAK
|
( 16OCAK-20 OCAK )
|
4 SAAT
|
1-ELEKTRİK ENERJİSİ NASIL TAŞINIR
1.Elektrik enerjisini ileten ve iletmeyen maddelerle ilgili olarak
öğrenciler;
1.1-Maddelerin
elektrik enerjisini iletip iletmediklerini test etmek için basit bir elektrik
devresi tasarlar ve kurar (BSB-16).
1.2-Maddeleri,
elektrik enerjisini iletme bakımından iletken ve yalıtkan maddeler olarak
sınıflandırır (BSB-4).
1.3-Metallerin
iletken, plâstiklerin ise yalıtkan olduğunu fark eder.
1.4-Bazı
sıvı maddelerin iletken, bazılarının ise yalıtkan olduğunu fark eder.
2-YALITKANLAR SİZİ KORUSUN
1.5-Maddelerin
elektriksel iletkenlik ve yalıtkanlık özelliklerinin çeşitli amaçlar için
kullanıldığını fark eder (FTTÇ-28).
1.6-Yalıtkan
maddelerin, elektrik enerjisinin sebep olabileceği tehlikelere karşı
korunmada nasıl kullanılabileceğini araştırır (FTTÇ-5).
1.7-Kendisi ve çevresindekilerin güvenliği
açısından elektrik çarpmalarına karşı alınması gereken önlemleri listeler
(TD-5)
|
Labaratuar
ortamına çeşitli maddeler getirilip iletkenliğine bakılır.
Yalıtkan
ve iletken maddeler incelenir.
Sınıfta
gruplar oluşturulur.Her grup bir ampül getirir ve bu ampüllerin parlaklığı
karşılaştırılır.
|
Öğrenciler elektrik enerjisi konusunda bilgilendirilir.Tehlikeleri
anlatılır ve öğrenciler uyarılır.
1.1 Gaz maddelerin
iletkenliği konusu burada işlenmeyecektir.Fakat gazlarında iletken veya
yalıtkan olacağından bahsedilir.
Yalıtkan
ve iletken maddelerin farkları vurgulanır.
1.DÖNEM SONU
|
Öğrenciler elektrik enerjisi konusunda bilgilendirilir.Tehlikeleri
anlatılır ve öğrenciler uyarılır.
1.1
Gaz maddelerin iletkenliği konusu burada işlenmeyecektir.Fakat gazlarında
iletken veya yalıtkan olacağından bahsedilir.
Yalıtkan
ve iletken maddelerin farkları vurgulanır.
|
Anlatım
-Tümevarım
-Tümden gelim
-Grup tartışması
-Gösteri
-Soru yanıt
-Canlandırma
-Beyin fırtınası
-Grup çalışması
-Proje
-Keşfetme
|
Ders
kitapları,bilgisayar,gazete,dergi,internet,çevremizdeki kişiler
|
-proje ödevleri
-performans ödevleri
-çoktan seçmeliler
-kavram haritaları
|
||
ŞUBAT
|
( 06 ŞUBAT - 10 ŞUBAT)
|
4 SAAT
|
3-İLETKENİ DEĞİŞTİR, AMPULÜN PARLAKLIĞI DEĞİŞSİN
2.İletkenlerde elektrik enerjisinin iletimi ile ilgili olarak
öğrenciler;
2.1-Bir
elektrik devresindeki ampulün parlaklığının nelere bağlı olduğunu tahmin
eder.
2.2-Ampulün
parlaklığı ile ilgili tahminlerini test edecek bir deney tasarlar ve kurar
(BSB-16).
2.3-Bir
elektrik devresindeki ampulün parlaklığının, devredeki iletkenin uzunluğu,
dik kesit alanı ve cinsinin değiştirilmesiyle değişebileceğini deneyerek fark
eder (BSB-13,14,15, 31).
2.4-Maddelerin
elektrik enerjisinin iletimine karşı gösterdikleri zorluğu “direnç” olarak
ifade eder.
2.5-Bir
iletkenin direncinin uzunluğuna, dik kesit alanına ve cinsine göre değiştiği
sonucuna varır (BSB-31).
2.6-Yalıtkanların
direncinin iletkenlere göre çok daha büyük olduğunu ifade eder.
|
Labaratuar
ortamına getirilen aynı ampülün değişik iletken tellerle parlaklığı
incelenir.
Labaratuar
ortamında verilen elektrik şiddetine göre ampülün parlaklığının
değişip,değişmedine bakılır.
Devre
elemanları öğrencilere gösterilir.Devre elemanlarının direncini ölçüp
ölçemeyecekleriyle ilgili görüşleri alınır.
|
Elektrik akımı kavramı 7. sınıfta verilecektir. Direnç kavramı
elektrik enerjisi iletiminden yola çıkılarak izah edilecektir.
Öğrencilere dik
kesit alanının ne demek olduğu açıklanır
|
Elektrik akımı kavramı 7.
sınıfta verilecektir. Direnç kavramı elektrik enerjisi iletiminden yola
çıkılarak izah edilecektir.
Öğrencilere dik kesit alanının ne demek
olduğu açıklanır
|
|||||
ŞUBAT
|
( 13 ŞUBAT- 17 ŞUBAT
)
|
4 SAAT
|
2.7-Devre
elemanlarının iki uçlu olduğunu gözlemler ve her birinin belirli bir direnci
olduğunu ifade eder.
2.8-Bir
iletkenin direncini ölçer ve birimini belirtir.
2.9-
2.10- Ampulün
de bir iletken telden oluştuğunu ve bir direncinin olduğunu fark eder
2.11-
Direncin değerinin artması veya azalmasının ampulün parlaklığını nasıl değiştirdiğini
deneyerek keşfeder (BSB-30, 31).
2.12.Devredeki
ampulün parlaklığını değiştirebilmek için basit bir reosta modelini tasarlar
ve yapar.(FTTÇ-5)
|
2.8 Ohm Yasasının ispatı 7. sınıfta
verilecektir. Burada sadece
birim olarak verilecektir.
2.9 Ampulün içindeki telin neden ışık yaydığı 8.sınıfta
verilecektir.
|
2.8 Ohm Yasasının
ispatı 7. sınıfta verilecektir. Burada
sadece birim olarak verilecektir.
2.9 Ampulün içindeki telin neden ışık yaydığı 8.sınıfta
verilecektir.
|
||||||
"Gerçeklikle karşılaştırıldığında, bilimde vardığımız düzey ilkeldir, çocuk oyuncağıdır. Ama sahip olduğumuz en değerli şey de odur." Albert EINSTEIN
26 Şubat 2013 Salı
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder