26 Şubat 2013 Salı

YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK




SÜRE



ÖĞRENME ALANI: FİZİKSEL OLAYLAR
4. ÜNİTE :YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
AY
HAFTA
SAAT
KAZANIMLAR
ETKİNLİKLER
AÇIKLAMALAR
DERS İÇİ, DİĞER DERSLERLE
VE ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN EĞİTİM TEK-NOLOJİLERİ,
ARAÇ VE GEREÇLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OCAK

(  16OCAK-20 OCAK )                
4 SAAT
1-ELEKTRİK ENERJİSİ NASIL TAŞINIR
1.Elektrik enerjisini ileten ve iletmeyen maddelerle ilgili olarak öğrenciler;
1.1-Maddelerin elektrik enerjisini iletip iletmediklerini test etmek için basit bir elektrik devresi tasarlar ve kurar (BSB-16).
1.2-Maddeleri, elektrik enerjisini iletme bakımından iletken ve yalıtkan maddeler olarak sınıflandırır (BSB-4).
1.3-Metallerin iletken, plâstiklerin ise yalıtkan olduğunu fark eder.
1.4-Bazı sıvı maddelerin iletken, bazılarının ise yalıtkan olduğunu fark eder.
2-YALITKANLAR SİZİ KORUSUN
1.5-Maddelerin elektriksel iletkenlik ve yalıtkanlık özelliklerinin çeşitli amaçlar için kullanıldığını fark eder (FTTÇ-28).
1.6-Yalıtkan maddelerin, elektrik enerjisinin sebep olabileceği tehlikelere karşı korunmada nasıl kullanılabileceğini araştırır (FTTÇ-5).
1.7-Kendisi ve çevresindekilerin güvenliği açısından elektrik çarpmalarına karşı alınması gereken önlemleri listeler (TD-5)


Labaratuar ortamına çeşitli maddeler getirilip iletkenliğine bakılır.


Yalıtkan ve iletken maddeler incelenir.



Sınıfta gruplar oluşturulur.Her grup bir ampül getirir ve bu ampüllerin parlaklığı karşılaştırılır.


Öğrenciler elektrik enerjisi konusunda bilgilendirilir.Tehlikeleri anlatılır ve öğrenciler uyarılır.

1.1 Gaz maddelerin iletkenliği konusu burada işlenmeyecektir.Fakat gazlarında iletken veya yalıtkan olacağından bahsedilir.

Yalıtkan ve iletken maddelerin farkları vurgulanır.









           1.DÖNEM SONU

Öğrenciler elektrik enerjisi konusunda bilgilendirilir.Tehlikeleri anlatılır ve öğrenciler uyarılır.
 1.1 Gaz maddelerin iletkenliği konusu burada işlenmeyecektir.Fakat gazlarında iletken veya yalıtkan olacağından bahsedilir.

Yalıtkan ve iletken maddelerin farkları vurgulanır.


 
Anlatım
-Tümevarım
-Tümden gelim
-Grup tartışması
-Gösteri
-Soru yanıt
-Canlandırma
-Beyin fırtınası
-Grup çalışması
-Proje
-Keşfetme

Ders kitapları,bilgisayar,gazete,dergi,internet,çevremizdeki kişiler
 -proje ödevleri
-performans ödevleri
-çoktan seçmeliler
-kavram haritaları
ŞUBAT
( 06 ŞUBAT -  10 ŞUBAT)   
4 SAAT
3-İLETKENİ DEĞİŞTİR, AMPULÜN PARLAKLIĞI DEĞİŞSİN
2.İletkenlerde elektrik enerjisinin iletimi ile ilgili olarak öğrenciler;
2.1-Bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığının nelere bağlı olduğunu tahmin eder.
2.2-Ampulün parlaklığı ile ilgili tahminlerini test edecek bir deney tasarlar ve kurar (BSB-16).
2.3-Bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığının, devredeki iletkenin uzunluğu, dik kesit alanı ve cinsinin değiştirilmesiyle değişebileceğini deneyerek fark eder (BSB-13,14,15, 31).
2.4-Maddelerin elektrik enerjisinin iletimine karşı gösterdikleri zorluğu “direnç” olarak ifade eder.
2.5-Bir iletkenin direncinin uzunluğuna, dik kesit alanına ve cinsine göre değiştiği sonucuna varır (BSB-31).
2.6-Yalıtkanların direncinin iletkenlere göre çok daha büyük olduğunu ifade eder.























Labaratuar ortamına getirilen aynı ampülün değişik iletken tellerle parlaklığı incelenir.


Labaratuar ortamında verilen elektrik şiddetine göre ampülün parlaklığının değişip,değişmedine bakılır.

Devre elemanları öğrencilere gösterilir.Devre elemanlarının direncini ölçüp ölçemeyecekleriyle ilgili görüşleri alınır.




Elektrik akımı kavramı  7. sınıfta verilecektir. Direnç kavramı elektrik enerjisi iletiminden yola çıkılarak izah edilecektir.
     Öğrencilere dik kesit alanının ne demek olduğu açıklanır



 Elektrik akımı kavramı  7. sınıfta verilecektir. Direnç kavramı elektrik enerjisi iletiminden yola çıkılarak izah edilecektir.
 Öğrencilere dik kesit alanının ne demek olduğu açıklanır


ŞUBAT
( 13 ŞUBAT- 17 ŞUBAT )             
4 SAAT

2.7-Devre elemanlarının iki uçlu olduğunu gözlemler ve her birinin belirli bir direnci olduğunu ifade eder.
2.8-Bir iletkenin direncini ölçer ve birimini belirtir.
2.9-
2.10- Ampulün de bir iletken telden oluştuğunu ve bir direncinin olduğunu fark eder
2.11- Direncin değerinin artması veya azalmasının ampulün parlaklığını nasıl değiştirdiğini deneyerek keşfeder (BSB-30, 31).
2.12.Devredeki ampulün parlaklığını değiştirebilmek için basit bir reosta modelini tasarlar ve yapar.(FTTÇ-5)




 2.8 Ohm Yasasının ispatı 7. sınıfta verilecektir. Burada sadece birim  olarak verilecektir.
2.9 Ampulün içindeki telin neden ışık yaydığı 8.sınıfta verilecektir.




 2.8 Ohm Yasasının ispatı 7. sınıfta verilecektir. Burada sadece birim  olarak verilecektir.
2.9 Ampulün içindeki telin neden ışık yaydığı 8.sınıfta verilecektir.
































                                                                                                                                                   



































                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder