SÜRE
|
ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT
5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
|
|||||||||
AY
|
HAFTA
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
AÇIKLAMALAR
|
DERS İÇİ, DİĞER
DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
|
BELİRLİ GÜN VE
HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME
YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ
|
ŞUBAT
|
4.HAFTA
(20-24 ŞUBAT)
|
4 SAAT
|
1.Destek
ve hareket sistemi ile ilgili
1- Kemiğin kısımlarını ve görevlerini belirtir
2-iskelette
kemiğin önemini açıklar
3-eklemler
oynar,yarı oynar,oynamaz olarak sınıflandırarak örnekler verir
|
·
PROJE
ÖDEVİ
1.Destek
ve hareket sistemini hakkında öğrencilere
proje ödevi verilir.sınıfta arkadaşlarına anlatılır.
*
HAYDİ TABLOYU İNCELEYELİM
1.3 –
Kemiklerin oynar,yarı oynar,oynamaz olanları tablo oluşturup sınıfta asmak.
* ARAŞTIRALIM BULALIM
1.7- Destek ve hareket sistemine teknolojik
gelişmeler neler olduğunu araştırma ödevi verilir.
|
1-
Kemiğin kısımları uzun bir kemik üzerinde gösterilir.
1.3 Eklemin
yapısı oynar eklem şeklin üzerinde verilir.
|
4. Sınıf
“Vücudumuz Bilmecesini Çözelim” ünitesi Destek ve hareket konusunu ile
ilişkendirilir
|
Anlatım
-Tümevarım
-Tümden
gelim
-Grup
tartışması
-Gösteri
-Soru
yanıt
-Canlandırma
-Beyin
fırtınası
-Grup
çalışması
-Proje
-Keşfetme
|
-Akran değerlendirme.
-
Proje –poster çalışması
|
YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel yayınlar
4-Resim,harita ve fotoğraflar
KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile bireyleri
3-Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili CDler
2-Etkinlik örnekleri
3-Bilgisayar vb.
4-Deney malzemeleri
|
|
ŞUBAT
|
5.HAFTA(27 ŞUBAT-02 MART)
|
4 SAAT
|
4-kasları
çizgili,düz ve kalp kası olarak sınıflandırarak örnekler verir.
5-Zıt
çalışan kasların hareketteki önemini belirtir.
6-destek
ve hareket sistemi sağlığını etkileyecek olumlu-olumsuz davranışları
sorgular.
7-
Destek ve hareket sistemine teknolojik gelişmelrin katkısına örnekler verir.
2-Dolaşım
sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
2.1-Dolaşım sistemine oluşturan yapı ve organları;
model,levha/şema üzerinde gösterir.(FTTÇ-4)
2.2-
Kalbin yapısı ve görevini açıklar.
2.3-
Kan damarlarının çeşitlerini ve görevlerini belirtir.
2.4-
Kanın yapısı ve görevlerini açıklar.
|
* TABLOYU İNCELEYELİM
2.1.Büyük
ve küçük dolaşım sistemini tablolar şeklinde sınıfa asmak.
* MİKROSKOPTA İNCELEYELİM
2. 4
Kanı mikroskopta inceleterek öğrencilere anlatmak.
* HAYDİ TARTIŞALIM
2.4
Damarlar için ne kadar önemli adında
öğrencilere sorarak tartışma ortamı oluşturmak.
|
2.1 Kalp kaslarının ve kapakçılarının isimleri
verilmez.
2.4- Kan
hücrelerinin isimleri alyuvar,akyuvar ve kan pulcukları olarak verilir.
2.4 Alyuvarlarda hemoglobinle gaz taşıma mekanizması
verilmez.
|
2.1 -2.2
4 sınıf “Vücudumuz bilmecesin çözelim”
ünitesi Kanın vücutta dolaşım konusu
ile ilişkinlendirilir.
|
-Sivil
savunma günü
(28 şubat)
|
-QUİZ
1
|
Tarihlerde
geçen;
Normal
yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek
davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha
yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı
SÜRE
|
ÖĞRENME
ALANI: CANLILAR VE HAYAT
5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
|
||||||||
AY
|
HAFTA
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
AÇIKLAMALAR
|
DERS İÇİ, DİĞER
DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
|
BELİRLİ GÜN VE
HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME
YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ
|
MART
|
1.HAFTA
(5 MART -9MART)
|
4 SAAT
|
2.5-Büyük ve küçük kan dolaşımı şema üzerinde göstererek
açıklar.(FTTÇ-4)
2.6 –
Kan grupları arasındaki kan alış-verişi şemasını çizer.
2.7-kan
bağışı insan vücudunu ve toplum açısından
önemini fark ederek yakın çevresini kan bağışında bulmaya yönlendirir.(TD-3)
2.8-
Lenfin dolaşım sisteminin öğesi olduğunu belirtir ve önemini açıklar.
2.9 –
Kalp ve damar sağlağını korumak amacıyla öneriler sunarak, bu konuda dikkatli
davranır.(TD-5)
2.10
Teknolojik gelişmeleri dolaşım sistemi ile ilgili hastalıkları tedavisinde
kullanımına örnekler verir.(FTTÇ-30,31)
|
* UZMANA SORALIM
2.7-2.9 –Kalp ve damar alanında uzman doktor getirip öğrencilere kalp ve damar ile ilgili soru
sordurulur.
* HAYDİ SAĞLIK OCAĞINA GİDELİM
2.6-kan
gruplarımızı öğrenmek için sağlık kuruluşuna gidilir.
|
2.6-
Kan gruplarında molekül temellere girilmez.
2.6
–Kan alış-verişinde Rh faktorünün de önemi kısaca belirtilir.
2.6-
Kan alış-verişi ile ilgili kavramlar yanılgılarına (genel alıcı-genel
verici)dikkat çekilir.
|
- sağlık kültürü eğitimi
|
-Yeşilay
haftası (martın ilk haftası)
-
Dünya kadınlar günü
(8
mart)
-Bilim
ve teknoloji haftası(8-14 mart)
|
-Anlatım
-Tümevarım
-Tümden
gelim
-Grup
tartışması
-Gösteri
-Soru
yanıt
-Canlandırma
-Beyin
fırtınası
-Grup
çalışması
-Proje
-Keşfetme
|
YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel yayınlar
4-Resim,harita ve fotoğraflar
KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile bireyleri
3-Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili CDler
2-Etkinlik örnekleri
3-Bilgisayar vb.
4-Deney malzemeleri
|
MART
|
2 .HAFTA(12 MART-16 MART)
|
4 SAAT
|
3.Bağışıklık
sistemi ile ilgili öğrenciler ;
3.1-
Vücudun zararlı mikroorganızmalara (mikrop) karşı doğal engelleri fark eder.
3.2-
Bağışıklığın vücudu zararlı mikroorganizmalara karşı koruduğunu belirtir.
3.3
–Virüs ve bakteriler hakıkında bilgi toplar ve sunar.(BSB-25,27,32)
3.4-
Aşı,serum ve ilaçların önemini belirterek
bunları teknolojik gelişmelerle ilişkinlendirir.(FTTÇ-28,30,32)
3.5-
Bilinçsiz ilaç kullanımının etkilerinin farkına vararak doğru doğru ilaç
kullanımı konusunda olumlu tutum sergiler.(TD-4,5)
|
·
BEYİN
FIRTINASI
3 –“Bağışıklık
denince aklınıza ne geliyor” diyerek beyin fırtınası yapılır.
·
FOTOĞRAFLARI
İNCELEYELİM
3.2-Bağışıklık
kazanabileceğimiz (aşı,serum,ilaç vb) fotoları koyarak öğrencilere
hatırlatılır.
|
3.1
Anjiyo,kalp pili,kalp nakli by pass ameliyat vb olarak örnek verilir.
3.3-
bağışıklık sisteminin güçlenmesinde bebeklerin anne sütü almasını önemini
vurgular.
3.3-
virüs ve bakterilerin yapısı basit düzeyde işlenir ve sık rastlanan
(grip,AIDS,uçuk,suçiçeği,kolera,hepatit B vb) virutik ve bakteriyel
hastalıklara örnek verilr.
3.4-
Teknolojik gelişmelerle aşı,serum ve ilaçların daha ucuza ve bol
üretebildiği, çeşitliliğinin attırıldığı vurgulanır.
3.5-
Antibiyotiklerin her hastalığı tedavi etmeyeceği,zamanında alınması ve
başlandığında bitirilmesi gerektiği vurgulanır.
|
.
3.2-3.4
– mikroorganizmalar 5.sınıf “canlılıar
dünyasını gezelim,tanıyalım ünitesindeki mikroskopik canlılar ile
ilişkilendirir.
-sağlık
kültürü eğitimi
|
-istiklal Marşı’nın kabulu ve Mehmet
Akif Ersoy’u anma günü (12 mart)
|
Tarihlerde
geçen;
Normal
yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek
davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha
yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı
SÜRE
|
ÖĞRENME
ALANI: CANLILAR VE HAYAT
5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
|
|||||||||
AY
|
HAFTA
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
AÇIKLAMALAR
|
DERS İÇİ, DİĞER
DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
|
BELİRLİ GÜN VE
HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME
YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ
|
MART
|
3.HAFTA (19 MART -23MART)
|
4 SAAT
|
4.Solunum
sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
4.1
–Solunum sistemi oluşturan yapı ve organları;model,levha üzerinde göstererek
görevlerini açıklar.(FTTÇ-4)
4.2-Akciğerlerin
yapısını açıklayarak ,alveol-kılcal damar arasındaki gaz alış-verişi şema ile
gösterir.
4.3-Soluk
alıp verme mekanizmasını gösteren bir
model tasarlar .(BSB-28)
4.4-Teknolojik gelişmelerin solunum
sistemi sağlığına olumlu- olumsuz etkileri
tartışılır.(FTTÇ-28,29,30,31,32)
4.5-Solunum
sisteminin sağlığını korumak için pratik
öneriler sunar.
|
*
ŞARKI SÖYLEYELİM
4.3
soluk alma verme olaylarını şarkı sözleri yaparak öğrencilere öğretmek .
*SİGARA SAĞLIĞA
ZARARLIDIR KONULU RESİM ÇİZELİM
4-Sigaranın
soluk alma verme olayını kötü etkilediğini öğreterek öğrencilerin sigara sağlığa zararlıdır konu
kapsamında resim çizdirmek ve öğrencileri bilinçlendirmek.
·
TARTIŞALIM
4-Hava kirliliği
v.b soluk alıp vermeyi nasıl
etkiler ? öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturulur.
|
4.4 –
Solunum sistemini olumsuz etkileyen
etmenler için sigara ,havayı
kirleten maddeler, asbest vb. örnek verilebilir.
|
4.1 -4
sınıf Vücudumuz bilmecesini çözelim
ünitesi soluk alıp verme konusu ile
ilişkinlendirlir.
4.2 –
akciğerdeki gaz değişimi dolaşım sistemindeki küçük dolaşım ile ilişkinlendirilir.
.
|
-Tüketiciyi
koruma haftası
(15-21
mart)
-Şehitler
günü(18 mart)
-Yaşlılar
haftası
(18-24
mart)
-Türk
dünyası ve topluluk haftası (21 mart nevruz günü içine alan hafta)
-Orman
haftası
(21-26
mart)
-Dünya
tiyatrolar günü
(27
mart )
|
Anlatım
-Tümevarım
-Tümden
gelim
-Grup
tartışması
-Gösteri
-Soru
yanıt
-Canlandırma
-Beyin
fırtınası
-Grup
çalışması
-Proje
-Keşfetme
|
-
YAZILI 1
|
YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders
kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel
yayınlar
4-Resim,harita
ve fotoğraflar
KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile
bireyleri
3-Çevremizdeki
kurumlarda çalışanlar
GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili
CDler
2-Etkinlik
örnekleri
3-Bilgisayar
vb.
4-Deney
malzemeleri
|
Tarihlerde
geçen;
Normal
yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek
davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha
yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder