26 Şubat 2013 Salı

VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER


SÜRE
                                                                      ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT
                                                                        5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
AY
HAFTA
SAAT

 KAZANIMLAR

ETKİNLİKLER

AÇIKLAMALAR
DERS İÇİ, DİĞER DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ
              ŞUBAT
4.HAFTA (20-24 ŞUBAT)
            4 SAAT
1.Destek ve hareket sistemi ile ilgili
1- Kemiğin kısımlarını ve görevlerini belirtir
2-iskelette kemiğin önemini açıklar
3-eklemler oynar,yarı oynar,oynamaz olarak sınıflandırarak örnekler verir
·         PROJE ÖDEVİ

1.Destek ve hareket sistemini hakkında öğrencilere  proje ödevi verilir.sınıfta arkadaşlarına anlatılır.
*  HAYDİ TABLOYU İNCELEYELİM
1.3 – Kemiklerin oynar,yarı oynar,oynamaz olanları tablo  oluşturup sınıfta asmak.
* ARAŞTIRALIM BULALIM
 1.7- Destek ve hareket sistemine teknolojik gelişmeler neler olduğunu araştırma ödevi verilir.
1- Kemiğin kısımları uzun bir kemik üzerinde gösterilir.
1.3 Eklemin yapısı oynar eklem şeklin üzerinde verilir.
4. Sınıf  “Vücudumuz Bilmecesini Çözelim” ünitesi Destek ve hareket konusunu ile ilişkendirilir

Anlatım
-Tümevarım
-Tümden gelim
-Grup tartışması
-Gösteri
-Soru yanıt
-Canlandırma
-Beyin fırtınası
-Grup çalışması
-Proje
-Keşfetme

-Akran değerlendirme.
 
-          Proje –poster çalışması

YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel yayınlar
4-Resim,harita ve fotoğraflar


KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile bireyleri
3-Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar

GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili CDler
2-Etkinlik örnekleri
3-Bilgisayar vb.
4-Deney malzemeleri





                                             ŞUBAT
             5.HAFTA(27 ŞUBAT-02 MART)
                                  4 SAAT
4-kasları çizgili,düz ve kalp kası olarak sınıflandırarak örnekler verir.
5-Zıt çalışan kasların hareketteki önemini belirtir.
6-destek ve hareket sistemi sağlığını etkileyecek olumlu-olumsuz davranışları sorgular.
7- Destek ve hareket sistemine teknolojik gelişmelrin katkısına örnekler verir.

2-Dolaşım sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
2.1-Dolaşım sistemine oluşturan yapı ve organları; model,levha/şema üzerinde gösterir.(FTTÇ-4)
2.2- Kalbin yapısı ve görevini açıklar.
2.3- Kan damarlarının çeşitlerini ve görevlerini belirtir.
2.4- Kanın yapısı ve görevlerini açıklar.
* TABLOYU İNCELEYELİM
2.1.Büyük ve küçük dolaşım sistemini tablolar şeklinde sınıfa asmak.
* MİKROSKOPTA İNCELEYELİM
2. 4 Kanı mikroskopta inceleterek öğrencilere anlatmak.
* HAYDİ TARTIŞALIM
2.4 Damarlar için ne kadar önemli  adında öğrencilere sorarak tartışma ortamı oluşturmak.
2.1 Kalp kaslarının ve kapakçılarının isimleri verilmez.
 2.4- Kan hücrelerinin isimleri alyuvar,akyuvar ve kan pulcukları olarak verilir.
2.4 Alyuvarlarda hemoglobinle gaz taşıma mekanizması verilmez.
2.1 -2.2 4 sınıf “Vücudumuz bilmecesin  çözelim” ünitesi Kanın  vücutta dolaşım konusu ile ilişkinlendirilir.

-Sivil savunma günü
(28 şubat)


-QUİZ 1




Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı


























     SÜRE
                                                                      ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT
                                                                        5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
AY
HAFTA
SAAT

 KAZANIMLAR

ETKİNLİKLER

AÇIKLAMALAR
DERS İÇİ, DİĞER DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ

    MART
1.HAFTA (5 MART -9MART)
            4 SAAT
2.5-Büyük ve küçük kan dolaşımı şema üzerinde göstererek açıklar.(FTTÇ-4)
2.6 – Kan grupları arasındaki kan alış-verişi şemasını çizer.
2.7-kan bağışı insan vücudunu ve toplum açısından  önemini  fark  ederek yakın çevresini kan  bağışında bulmaya yönlendirir.(TD-3)
2.8- Lenfin dolaşım sisteminin öğesi olduğunu belirtir ve önemini açıklar.
2.9 – Kalp ve damar sağlağını korumak amacıyla öneriler sunarak, bu konuda dikkatli davranır.(TD-5)
2.10 Teknolojik gelişmeleri dolaşım sistemi ile ilgili hastalıkları tedavisinde kullanımına örnekler verir.(FTTÇ-30,31)


* UZMANA SORALIM
2.7-2.9 –Kalp ve damar alanında uzman doktor getirip  öğrencilere kalp ve damar ile ilgili soru sordurulur.
* HAYDİ SAĞLIK OCAĞINA GİDELİM
2.6-kan gruplarımızı öğrenmek için sağlık kuruluşuna gidilir.

2.6- Kan gruplarında molekül temellere girilmez.
2.6 –Kan alış-verişinde Rh faktorünün de önemi kısaca belirtilir.
2.6- Kan alış-verişi ile ilgili kavramlar yanılgılarına (genel alıcı-genel verici)dikkat  çekilir.
- sağlık kültürü eğitimi 

-Yeşilay haftası (martın ilk haftası)
- Dünya kadınlar günü
(8 mart)
-Bilim ve teknoloji haftası(8-14 mart)
-Anlatım
-Tümevarım
-Tümden gelim
-Grup tartışması
-Gösteri
-Soru yanıt
-Canlandırma
-Beyin fırtınası
-Grup çalışması
-Proje
-Keşfetme




YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel yayınlar
4-Resim,harita ve fotoğraflar


KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile bireyleri
3-Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar

GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili CDler
2-Etkinlik örnekleri
3-Bilgisayar vb.
4-Deney malzemeleri

                                     MART
                                2  .HAFTA(12 MART-16 MART)
                                              4 SAAT
3.Bağışıklık sistemi ile ilgili öğrenciler ;
3.1- Vücudun zararlı mikroorganızmalara (mikrop) karşı doğal engelleri fark eder.
3.2- Bağışıklığın vücudu zararlı mikroorganizmalara karşı koruduğunu belirtir.
3.3 –Virüs ve bakteriler hakıkında bilgi toplar ve sunar.(BSB-25,27,32)
3.4- Aşı,serum ve ilaçların önemini belirterek  bunları teknolojik gelişmelerle ilişkinlendirir.(FTTÇ-28,30,32)
3.5- Bilinçsiz ilaç kullanımının etkilerinin farkına vararak doğru doğru ilaç kullanımı konusunda olumlu tutum sergiler.(TD-4,5)

·         BEYİN FIRTINASI

3 –“Bağışıklık denince aklınıza ne geliyor” diyerek beyin fırtınası yapılır.

·         FOTOĞRAFLARI İNCELEYELİM

3.2-Bağışıklık kazanabileceğimiz (aşı,serum,ilaç vb) fotoları koyarak öğrencilere hatırlatılır.

3.1 Anjiyo,kalp pili,kalp nakli by pass ameliyat vb olarak örnek verilir.
3.3- bağışıklık sisteminin güçlenmesinde bebeklerin anne sütü almasını önemini vurgular.
3.3- virüs ve bakterilerin yapısı basit düzeyde işlenir ve sık rastlanan (grip,AIDS,uçuk,suçiçeği,kolera,hepatit B vb) virutik ve bakteriyel hastalıklara örnek verilr.
3.4- Teknolojik gelişmelerle aşı,serum ve ilaçların daha ucuza ve bol üretebildiği, çeşitliliğinin attırıldığı vurgulanır.
3.5- Antibiyotiklerin her hastalığı tedavi etmeyeceği,zamanında alınması ve başlandığında bitirilmesi gerektiği vurgulanır.
.
3.2-3.4 – mikroorganizmalar 5.sınıf  “canlılıar dünyasını gezelim,tanıyalım ünitesindeki mikroskopik canlılar ile ilişkilendirir.
 -sağlık kültürü eğitimi

-istiklal Marşı’nın kabulu ve Mehmet Akif Ersoy’u anma günü (12 mart)


Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı











SÜRE
                                                                      ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT
                                                                        5. ÜNİTE : VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
AY
HAFTA
SAAT

 KAZANIMLAR

ETKİNLİKLER

AÇIKLAMALAR
DERS İÇİ, DİĞER DERSLERLE VE ARA DİSİPLİNLE İLİŞKİNLENDİRME
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ

                                                                                                                                       MART
                                                                                                                                    3.HAFTA (19 MART -23MART)
                                                                                                                                        4 SAAT
4.Solunum sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
4.1 –Solunum sistemi oluşturan yapı ve organları;model,levha üzerinde göstererek görevlerini açıklar.(FTTÇ-4)
4.2-Akciğerlerin yapısını açıklayarak ,alveol-kılcal damar arasındaki gaz alış-verişi şema ile gösterir.
4.3-Soluk alıp verme mekanizmasını gösteren bir  model  tasarlar .(BSB-28)
4.4-Teknolojik   gelişmelerin  solunum  sistemi sağlığına olumlu- olumsuz etkileri tartışılır.(FTTÇ-28,29,30,31,32)
4.5-Solunum sisteminin sağlığını korumak için pratik  öneriler sunar.



  * ŞARKI SÖYLEYELİM
4.3 soluk alma verme olaylarını şarkı sözleri yaparak öğrencilere öğretmek .

*SİGARA SAĞLIĞA
ZARARLIDIR KONULU RESİM ÇİZELİM

4-Sigaranın soluk alma verme olayını kötü etkilediğini öğreterek  öğrencilerin sigara sağlığa zararlıdır konu kapsamında resim çizdirmek ve öğrencileri bilinçlendirmek.
·         TARTIŞALIM

 4-Hava kirliliği  v.b soluk alıp vermeyi  nasıl etkiler ? öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturulur.

4.4 – Solunum sistemini olumsuz etkileyen  etmenler  için sigara ,havayı kirleten maddeler, asbest vb. örnek verilebilir.
4.1 -4 sınıf Vücudumuz bilmecesini  çözelim ünitesi soluk alıp verme  konusu ile ilişkinlendirlir.
4.2 – akciğerdeki gaz değişimi dolaşım sistemindeki küçük dolaşım ile  ilişkinlendirilir.
.

-Tüketiciyi koruma haftası
(15-21 mart)
-Şehitler günü(18 mart)
-Yaşlılar haftası
(18-24 mart)
-Türk dünyası ve topluluk haftası (21 mart nevruz günü içine  alan hafta)
-Orman haftası
(21-26 mart)
-Dünya tiyatrolar günü
(27 mart )
Anlatım
-Tümevarım
-Tümden gelim
-Grup tartışması
-Gösteri
-Soru yanıt
-Canlandırma
-Beyin fırtınası
-Grup çalışması
-Proje
-Keşfetme



-          YAZILI 1

YAZILI KAYNAKLAR
1-Ders kitabımız
2-Ansiklopediler
3-Güncel yayınlar
4-Resim,harita ve fotoğraflar


KAYNAK KİŞİLER
1-Öğretmenler
2-Aile bireyleri
3-Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar

GÖRSEL KAYNAKLAR
1-Televizyon,vcd,ilgili CDler
2-Etkinlik örnekleri
3-Bilgisayar vb.
4-Deney malzemeleri


Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder