SÜRE
|
ÖĞRENME ALANI: DÜNYA
VE EVREN-DÜNYA VE EVREN
7. ÜNİTE: IŞIK VE SES
8. ÜNİTE: YERKABUĞU NELERDEN OLUŞUR?
|
|||||||||
AY
|
HAFTA
|
SAAT
|
KAZANIMLAR
|
ETKİNLİKLER
|
AÇIKLAMALAR
|
DERS İÇİ, DİĞER DERSLERLE
VE ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME
|
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
|
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
KULLANILAN EĞİTİM TEK-NOLOJİLERİ,
ARAÇ VE GEREÇLERİ
|
ÖLÇME VE DEĞERLEN-DİRME
|
MAYIS
|
3. HAFTA ( 28 MAYIS- 01 HAZİRAN )
|
4 SAAT
|
3.6
Ses şiddetinin soğurulma ile azaldığını keşfeder.
3.7
Farklı maddelerin sesi farklı soğurduğunu fark eder.
3.8
Ses yalıtımında ve yankı oluşumunu önlemede, kullanılan malzemelerin sesi iyi
soğurduklarını fark eder.
3.9 Sesin yayılabilmesi için neden maddesel bir
ortama gerek olduğunu, ortamın tanecikli yapısıyla açıklar.
3.10
Sesin; madde ile karşılaştığında geçme, soğurulma ve yansıma olaylarının
maddelerin özelliklerine bağlı olarak, farklı oranlarda birlikte
gerçekleşebileceğini belirtir.
3.11
Tiyatro, konser salonu gibi mekânlarda ve tarihî yapılardaki akustik
uygulamalara örnekler verir.
3.12
Kapalı mekânlarda yankı oluşumunu engelleyebilecek projeler geliştirir ve
sunar.
|
3.8
Ses yalıtımı 5. sınıf “Işık ve Ses” ünitesinde
de ele alınmıştır. Ancak bu ünitede; ses yalıtımı, sesin soğurulması ve
maddenin tanecikli yapısı ile ilişkilendirilerek açıklanacaktır.
3.9
Bazı öğrenciler sesin boşlukta da
yayılabileceğini düşünebilir.
3.11
Akustiğin sesin meydana gelişi,
yayılması, duyulması ve özellikleriyle ilgilenen bilim dalı olduğu
belirtilmelidir.
|
3.9 6. sınıf “Madde ve Değişim”
öğrenme alanı “Maddenin Tanecikli Yapısı” ünitesi ile ilişkilendirilir.
3.12 kazanımı, Türkçe dersi “Okuma” öğrenme alanı amaç 6,
“Konuşma” öğrenme alanı, “Yazma”
öğrenme alanı amaç 1, 2, 3 ile ilişkilendirilir.
|
1. Anlatım
2. Tüme
varım
3.
Tümden gelim
4. Grup
tartışması
5.
Gösteri
6. Soru
yanıt
7.
Örnek olay
8.
Beyin fırtınası
9.
Canlandırma
10. Grup
çalışmaları
11.
Proje
12.
Keşfetme
13. Oyun
oynama
|
A. Yazılı Kaynaklar
1. Ders
Kitabımız
2.
Ansiklopediler
3.
Güncel yayınlar
4.
Resim, harita ve fotoğraflar
5.
Tübitak yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2.
Aile bireyleri
3.
Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1.
Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2.
Etkinlik örnekleri
3.
Bilgisayar vb.
4.
Deney malzemeleri
|
|||
4. HAFTA (04 Haziran- 08
HAZİRAN)
|
4 SAAT
|
1.Kayaç ve madenler ile ilgili olarak öğrenciler;
1.1
Magmatik, başkalaşım ve tortul kayaçları tanır ve birbirinden ayırt eder.
1.2 Farklı kayaçların
zaman içinde birbirine dönüşmesini (kayaç döngüsünü) açıklar.
1.3
Madenlerin teknolojik ham madde olarak önemini açıklar.
2.Fosiller hakkında öğrenciler;
2.1
Fosillerin tortul kayaçlar içerisinde uzun bir süreçte oluştuğunu açıklar.
2.2
Eski zamanlardan kalma canlı kalıntıları (kemik, iskelet, kabuk, yaprak vb.),
gövde kalıpları veya izlerinin fosil olarak nitelendirildiğini belirtir.
2.3
Bazı fosillerin, içinde bulundukları kayaçların yaşlarını belirlemede
kullanıldığını ifade eder.
2.4
Geçmişe ilişkin bilgi edinmede fosillerden nasıl yararlanıldığını örneklerle
açıklar.
2.5
Fosillerle ilgili çalışmalar yapan bilim insanlarına “paleontolog” adı
verildiğini ifade eder.
|
H Kayaçları Tanıyalım;
Öğrencilere çevrelerinde buldukları değişik kayaç
çeşitlerini sınıfa getirmeleri istenir. Daha sonra öğrencilerin getirdiği
kayaçların aynı veya farklı özellikte
olanlarını belirlemeleri istenir. Öğrencilere bu belirlemenin neye göre
yaptıkları sorulur. Bu esnada öğrencilere cevaba götüren sorular sorularak
zihinlerini etkin bir şekilde kullanmaları sağlanır. Daha sonra kayaçların
birbirine dönüşümü söz konusu olup olmayacağı üzerinde tartışma açılır. Sınıf
tartışırken yine çözüm odaklı sorular yöneltilerek tartışma sonlanır.
H Madenleri
Tanıyalım
Sınıfta
madenler konusu işlenerek öğrencilerin gruplar kurmaları istenir. Kurulan her
gruba bir maden verilerek bu madenin özellikleri nasıl oluştuğu, kullanım
alanları vb. özelliklerinin araştırılması bunun için internet, kütüphane,
üniversite vb. kaynaklar yardımıyla araştırmaları istenir. Daha sonra
bulguların sınıf ortamında sunulması böylece tüm sınıfın bu konu hakkında
bilgi almaları sağlanır.
H Fosilde
Neymiş?
Öğrencilere
fosillerin nasıl oluştuğu, en çok bilinen fosillerin neler olduğu, fosillerin
insanlar tarafından kullanılıp kullanılmadığı vb. konuların araştırılması ve
renkli kartonlara görseller yardımıyla bir pano hazırlamaları istenir.
Hazırlanan veriler
sınıfta sunulur. Konu hakkında varsa eklenecek şeyler belirtilir. Daha sonra
kartonlar okulun koridoruna asılarak tüm öğrencilerin bu konu hakkında bilgi
sahibi olmaları sağlanır.
|
[!]1.1 Öğrencilerin her kayaç
türünden birer örnek temin edemeyeceği düşünülerek öğretmen tarafından
önceden birer örnek hazır bulundurulur.
[!]1.2 Kayaç döngüsü konusunda
basınç, nem etkisi, sıcaklık farkı vb. detaylara girilmez.
[!] 2.2 Kayaç içinde gözle görülebilir
fosillerin yanı sıra, gözle görülemeyecek kadar küçük fosillerin de
bulunabileceği belirtilir.
[!]2.2 Kömür, doğal gaz ve petrol
gibi fosil yakıtların fosilleşmenin özel bir hâli olduğu belirtilerek fosil
yakıtlar konusuyla
ilişkilendirme yapılır.
[!] 2.5 Fosilleri inceleyen bilim
dalına “paleontoloji” adı verildiği belirtilir.
|
1.1
Kayaçlarla ilgili 4. Sınıfta öğrenilenler hatırlatılır.
1.3
Madenlerle ilgili 4. sınıfta öğrenilenler hatırlatılır.
1.3 kazanımı, Sosyal Bilgiler
dersi “Üretim, Dağıtım, Tüketim”
öğrenme alanı, “Ülkemizin Kaynakları” ünitesi kazanım 1 ile
ilişkilendirilir.
|
Ne
Kadar Para Öderiz?
Oku Bakalım!
III. YAZILI
|
"Gerçeklikle karşılaştırıldığında, bilimde vardığımız düzey ilkeldir, çocuk oyuncağıdır. Ama sahip olduğumuz en değerli şey de odur." Albert EINSTEIN
26 Şubat 2013 Salı
Işık, ses, kayaçlar, yer kabuğu ve kazanımları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder