26 Şubat 2013 Salı

Ünitelendirilmiş Yıllık Ders Planları


                                                                                                                                                                                                                                   



                                                                                     2011-2012  ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI

                                                                                     FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 6.SINIF

SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT
                                                    1.ÜNİTE : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME
AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR


ETKİNLİKLER

AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER

ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER
EYLÜL
1. HAFTA 19 EYLÜL – 24 EYLÜL)
4 SAAT

1.Hücre ile ilgili olarak öğrenciler;
               
1.1.           Bir hayvan hücresi ve bitki hücresini mikroskopta gözlemleyerek çizer (BSB-1,2,3).
1.2.           Hücrenin temel kısımlarını levha,  model üzerinde göstererek görevlerini açıklar.
1.3.           Gözlemleri sonucunda bitki ve hayvan hücresi arasındaki benzerlik ve farklılıkları listeler  (BSB-1,2,5,6).
1.4.           Hücrenin bir organizmanın sahip olduğu canlılık özelliklerini gösterdiğini vurgular.
1.5.           Farklı tipte hücrelere örnekler verir.
1.6.           Benzer yapı ve özellikteki hücrelerin aynı görevi yapmak üzere bir araya gelmesiyle dokuların oluştuğunu belirtir.
1.7.     Hücre-doku-organ-sistem-organizma      ilişkisini açıklar.


H   Mikroskopta neymiş;
Herhangi bir üniversitenin biyoloji laboratuvarına gezi düzenlenerek mikroskop ve kullanımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları sağlanır. Üniversite öğrencileri yardımıyla soğan zarı preparatı hazırlamaları ve bunu incelemeleri istenir.


Portakaldan Hücreye;
Portakal meyvesi hücre modeliyle benzetilerek öğrencilerin hücre hakkında genel bir bilgiye ulaşmaları sağlanır.

Ağzımızdaki hücre ile soğan zarındaki hücre;
Öğrencilere ağız içi epitel hücresi ile soğan zarı hücresi mikroskop yardımıyla gözlenmesi sağlanır.

Jöleden Hücre Modeli;
Jole ve bonibon şekeri ile öğrencilerden hücre modeli yapmaları istenir.

[!]   Mikroskobun keşfi ve tarihsel gelişimi ile ilgili bir okuma metni verilebilir.
)* 1.2 Hücrenin temel kısımları için hücre zarı, sitoplazma ve çekirdek verilir. Hücre organellerinin yapıları verilmeden sadece görevleri belirtilir.           Prokaryot ve ökaryot ifadeleri kullanılmadan çekirdek içerisinde kalıtsal özellikleri taşıyan yapıların bulunduğu belirtilir. Bazı ilkel hücrelerde ise çekirdek olmadığı, kalıtsal özellikleri taşıyan yapıların sitoplazmada dağınık olarak bulunduğu verilir.          
)* 1.2 Madde alış verişinde hücre zarının seçici-geçirgen özelliği verilir. Fakat hangi maddelerin kolay hangilerinin zor geçtiğine dair ayrıntılara, aktif / pasif taşımaya girilmez.
)*1.5 Farklı hücre tipleri için bitki ve hayvanların çeşitli doku hücreleri örnek verilebildiği gibi bir hücreli canlılar da verilebilir.
)* 1.5 Farklı hücre tiplerinde (kas, sinir vb.) hücrelerin yapı ve görevlerine girilmez.
)* 1.6 Doku çeşitleri yapısal ayrıntıya girilmeden  şekillerle gösterilir.
[!]    Atatürkçülük ile ilgili konular (1.7-1)
[!]  Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklarken, Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğe verdiği önem ile insanlar arasındaki dayanışma örneklerle vurgulanır.

Dünya Barış Günü 1 Eylül

İlköğretim Haftası  Okulların açıldığı ilk hafta

Gaziler Günü
 19 Eylül

Yangından Korunma Haftası
25 Eylül-1Ekim

Türk Dil Bayramı 26 Eylül

Dünya Turizm Günü 27 Eylül

1. Anlatım
2. Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10. Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Değerlendirme öğrencilere yöneltilen sorulara verilen cevaplara göre ürün dosyasına işlenecektir.
Gözlem
formu
Öz
değerlendirme formu
Performans değerlendirme vb.


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe


Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı






SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT

1.ÜNİTE   : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME

AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR



ETKİNLİKLER


AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRK-ÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLİJİ-LERİ,
ARAÇ VE GEREÇLERİ
ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER

EYLÜL-EKİM
2.HAFTA (26 EYLÜL – 30  EYLÜL)
4 SAAT

2.İnsanda üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;
2.1.            Üremeyi sağlayan sperm ve yumurtanın görevlerine göre farklı yapılar kazanmış hücreler olduğunu fark eder.
2.2.           İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları model, levha, şema üzerinde gösterir.
2.3.           Üreme organlarının neslin devamı için üreme hücrelerini  oluşturduğunu ifade eder.
2.4.            Sperm/ yumurta/ zigot/ embriyo ve bebek arasındaki ilişkiyi yorumlar.
2.5.           Embriyonun sağlıklı  gelişebilmesi için anne adayının nelere dikkat etmesi gerektiğini araştırır ve sunar (BSB-32).
2.6.   Büyümeye bağlı olarak değişen yaş-boy-kütle ilişkisini yorumlar (BSB-28,29,30).
2.7.           Gözlemleri sonucunda insanın gelişim dönemlerini isimlendirerek belirgin özelliklerini listeler (BSB-1,27).


Hücrelerde Farklıymış;

Öğrencilere sperm ve yumurta hücrelerinin resimleri gösterilir ya da filmler izletilir.

Değişmiş miyim?
Öğretmen kendi sınıfındaki öğrencilere çocukluktan şimdiye kadar nasıl bir fiziksel değişme gösterdiklerini düşünüp söylemeleri istenir. Daha sonra animasyonla gelişim evreleri izletilir.

Atatürk ve Gelişim;

Öğrencilerden Atatürk'ün çocukluk, gençlik, yaşlılık dönemlerine ait resimler bularak poster oluşturmaları ve nasıl bir fiziksel değişimin olduğunu belirtmeleri istenir.



)* 2.1 Üreme hücrelerinin ayrıntılı yapısı verilmez. Sperm için baş, orta kısım ve kuyruk belirtilir. Yumurta için zar, sitoplazma ve çekirdek gösterilir. Her iki hücre büyüklük ve hareket bakımından basitçe karşılaştırılır.
ÈSağlık Kültürü Eğitimi  (2.2;2.3-6)
)* 2.3 Üreme hücrelerinin oluşumunda mayoza girilmez.
)* 2.4 Embriyonun gelişiminde Morula, Blastula, Gastrula vb. safhalar anlatılmaz.
[!] 2.4, 2.5 Aile planlaması, sık  doğumun sakıncaları ile ilgili bir okuma metni verilebilir.
 [!] 2.5. Anne adayının dikkat etmesi gereken hususlarla ilgili olarak zararlı alışkanlıklar (sigara ve alkol), radyasyon, ilâç kullanımı ve dengeli beslenme verilir.
)* 2.7 İnsanda gelişim dönemleri; bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık olarak verilir.


Dünya Barış Günü 1 Eylül

İlköğretim Haftası  Okulların açıldığı ilk hafta

Gaziler Günü
 19 Eylül

Yangından Korunma Haftası
25 Eylül-1Ekim

Türk Dil Bayramı 26 Eylül

Dünya Turizm Günü 27 Eylül

1.Anlatım
2.Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10. Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Ürün dosyası
Dereceli puanlama anahtarı
Gözlem formu
Öz değerlendirme formu
Performans değerlendirme,


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe




Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı






SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT

1.ÜNİTE   : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME

AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR



ETKİNLİKLER


AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLRİ
KULLANLAN ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER

EKİM
3.HAFTA (3  EKİM  – 7  EKİM)
4 SAAT

3.Ergenlik ile ilgili olarak öğrenciler;
 
3.1. Çocukluktan ergenliğe geçişte meydana gelen bedensel ve ruhsal   değişimleri sıralar.
3.2 Ruhsal ve bedensel değişimlerini ailesi/akranları/ kişisel gelişim uzmanları ile paylaşır ( TD-3).
3.3 Ergenlik döneminin insan yaşamının doğal bir dönemi olduğunun farkına varır.
3.4 Ergenliği sağlıklı        geçirebilmek  için yapılması gerekenleri  fark eder.
3.5 Büyüme, gelişme ve ergenliğin araştırıldığı, tartışıldığı ve paylaşıldığı  toplumsal organizasyonların önemini fark ederek bu organizasyonlara katılmaya gönüllü olur ( TD-5).



Uzmana Sor;
Öğrencilere büyüme, gelişme ile ilgili sorularını sorabilecekleri doktor, rehberlik hocası, psikolojik danışma uzmanı vb. kişi davet edilir.

Ben bir aktörüm;
Öğrencilere roller dağıtılarak ergenlik dönemi ve bu dönemdeki sosyal ve fiziksel değişimleri gösteren küçük bir piyes yapmaları sağlanır.

Tepkilerim yerinde ve haklı mı?
Öğrencilere aile yada arkadaş ortamında yaşadıkları sorunlar sorularak tahtaya yazılır. Daha sonra bu sorunlara verilen tepkiler olumlu ve olumsuz şekilde öğretmen veya öğrenciler tarafından canlandırılır. Hangi durumun daha yerinde olduğu ve öğrencilerin neden genelde olumsuz tutum içinde oldukları içinde bulundukları ergenlik dönemiyle bağdaştırılarak anlamaları sağlanır.



[!] 3.1 Her öğrencinin ergenliğe geçişte bireysel farklılıklar gösterebileceği  vurgulanmalıdır.
[!] 3.1 Ergenliğe geçişte öğrencilere vücutlarından utanmamaları gerektiği belirtilmelidir.                                        )* 3.1 Bedensel değişimlerde âdet  döngüsü ayrıntıya girilmeden verilir (Folikül evresi,  korpus luteum evresi vb. evreler anlatılmaz).
[!]  3.2, 3.3, 3.4 Psikolojik   danışma  ve rehberlik servisi ile  aileler  işbirliği yaparak öğrencilerin bu dönemdeki sorunlarına yardımcı olabilirler.
[!] 3.2, 3.3, 3.4 Ailelere ve öğrencilere ergenlik döneminin özellikleri ile ilgili bilgilendirici yazılar dağıtılabilir veya velilerle  toplantılar düzenlenebilir.



Dünya Barış Günü 1 Eylül

İlköğretim Haftası  Okulların açıldığı ilk hafta

Gaziler Günü
 19 Eylül

Yangından Korunma Haftası
25 Eylül-1Ekim

Türk Dil Bayramı 26 Eylül

Dünya Turizm Günü 27 Eylül

1.Anlatım
.2. Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10.Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Ürün dosyası
Dereceli puanlama anahtarı
Gözlem formu
Öz değerlendirme formu
Performans değerlendirme,


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe




Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı




SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT

1.ÜNİTE   : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME

AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR



ETKİNLİKLER


AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER

ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER

EKİM
4. HAFTA ( 10 EKİM  –  14  EKİM)
4 SAAT

4.Hayvanlardaki üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;
4.1.          Hayvanların bir hayat        döngüsünün olduğunu örneklerle açıklar (BSB-1,32).
4.2.          Hayvanların farklı çoğalma şekillerine sahip olduğunu fark eder.
4.3.          Yavru bakımı açısından hayvan gruplarındaki farklılıkların nedenlerini açıklar.
4.4.           Gelişim    dönemlerinde                          
 başkalaşım geçiren hayvanlara    
örnek verir (BSB-32).






Hayvanat Bahçesine Gidiyoruz;
Öğrenciler, çevrelerindeki bir hayvan çiftliği veya hayvanat bahçesini ziyaret ederek hayvanların büyüme, gelişme ve bakımı ile ilgili bilgi alır.

Hangisi Hangisi oldu;
Öğrenciler başkalaşımı yazılı ve görsel kaynaklardan araştırırlar. Tüm öğrenciler başkalaşım gösteren hayvanlara ait görseller getirirler. Daha sonra gruplara ayrılan öğrencilere birbirine karıştırılan hayvan resimlerinin önceki ve başkalaşım geçirdikten sonraki resimlerin bulunup eşleştirilmesi istenir.


)* 4.1 Döllenme ve gelişim evreleri ayrıntılara girilmeden verilir. Örnek olarak yakın çevresinden tavuk, balık, yılan, kedi ve tavşan vb. verilir. Başkalaşım geçiren bir hayvan örneği 4.4 kazanımında verileceğinden bu aşamada örnek  verilmemelidir.

)* 4.2 Farklı çoğalma şekillerine yumurtayla çoğalanlar ve yavrularını doğuranlar örnek verilecektir.

)* 4.4 Başkalaşım yakın çevrede bulunan bir hayvan (kelebek, kurbağa vb.) örneği ile açıklanır.


Hayvanları Koruma Günü
3         Ekim

Uluslararası Öğretmenler Günü
 5 Ekim

İstanbul’un Kurtuluşu
 6 Ekim

Ahilik Haftası 8Ekim-12 Ekim

Dünya Gıda Günü 16 Ekim

Birleşmiş Milletler Günü
24 Ekim


1.Anlatım
2.Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10. Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Ürün dosyası
Dereceli puanlama anahtarı
Gözlem formu
Öz değerlendirme formu
Performans değerlendirme,


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe


Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı



SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT

1.ÜNİTE   : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME

AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR



ETKİNLİKLER


AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTA-LAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER

EKİM
5. HAFTA (17 EKİM 21 EKİM)
4 SAAT

5.Çiçekli bir bitkide üreme ile  ilgili olarak öğrenciler;
5.1. Çiçeğin kısımlarını gösterir/çizer (BSB-1,2).
5.2. Çiçeğin kısımlarını model, levha, şema  üzerinde göstererek görevlerini açıklar.
5.3. Çiçekli bir bitkide tozlaşmayı sağlayan etkenleri belirtir.
5.4. Çiçekli bir bitkide döllenmeyi  açıklar.
5.5. Bir çiçek modeli üzerinde tohum ve meyvenin nerede oluştuğunu  belirtir. 

5.6. Bitkilerin çok sayıda tohum oluşturmasının sebebini tartışır.
5.7. Tohumların  yayılma yollarına örnekler verir (BSB-25).
5.8. Birçok meyve ve tohumun hayvanlar ve insanlar için besin kaynağı olduğunu örnekleriyle  sunar (BSB-25 , 32).
5.9. Bitkilerden elde edilen ürünlerin teknolojik gelişmelere paralel olarak çeşitlendiğini fark eder (FTTÇ- 5,17, 31).

Bahçedeki Çiçekler;
Öğrenciler okul bahçesine çıkarılarak çiçekleri incelemeleri istenir. Çiçeklerin hangi bölümlerden oluştuğu ve birbirine benzeyip benzemediği sorularak öğrencilerin çiçeğin kısımlarını öğrenmeleri sağlanır.

Park, Orman Ve Bahçeler Müdürlüğüne gidiyoruz;
Öğrenciler, öğretmenleri ile birlikte yakın çevrelerindeki park, Orman Ve bahçeler müdürlüğünü ziyaret ederek yetkililerden çiçek türleri ve bölümleri hakkında bilgi alınır. Daha sonra öğrencilerin bahçeden bunlara örnekler göstermeleri istenir.
Tohuma Yolculuk;
Öğrenciler, çevrelerinden çeşitli tohum örnekleri toplayarak sınıfa getirirler. Getirilen
tohumlar masanın üzerine konularak incelenir. Tohumların sekil ve büyüklüğünün neden farklı olduğu, nasıl yayılabileceği tartışılır. Her öğrenci, getirilen tohumlardan herhangi birini seçerek nasıl yayıldığı ile ilgili küçük bir hikaye yazar.
Besin oluşumu simülasyonu;
Öğrenciler, tohum ve meyvesi besin olarak kullanılan bitkilerden herhangi birisini seçerler. Seçtikleri bitkinin hangi kısımlarının besin olarak kullanıldığını araştırırlar. Daha sonra bu bitkinin besin olabilmesi için ne gibi işlemlerden geçirildiğini ve hangi besinleri oluşturduğunu anlatan bir simülasyon, video izletilir.
  Haydi Tartışalım;
Öğrenciler iki gruba ayrılır. Birinci grup; teknolojinin, tohum ve meyvelerin işlenmesi ve günlük hayattaki kullanım alanlarına etkisini anlatan posterler eşliğinde sunumlarını yaparlar. İkinci grup ise tohum ve meyvelerin işlenmesini sağlayan teknolojinin tarihsel, olumlu ve olumsuz yönleri anlatarak iki grubun birbirlerine soru sorarak tartışmaları istenir. Tartışma bir sonuca bağlanır.

[!] 5.1 İncelemek için bütün kısımları görülebilen gelincik, düğün çiçeği, sardunya, gül gibi bir çiçek seçilmelidir. 

)* 5.4 Döllenmede polen çekirdekleri, sinerjit, antipot ve kutup hücreleri verilmez.

)* 5.5 Tohum ve meyvenin nasıl oluştuğu anlatılmaz. Tohum ve meyve tiplerine girilmez

[!] 5.8 Öğrencilere domates, salatalık, biber vb.’lerinin, bitkinin  meyvesi olduğu hatırlatılmalıdır.


Cumhuriyet Bayramı
 29 Ekim

Kızılay Haftası 29 Ekim-4 Kasım

Dünya Tasarruf Günü
 31 Ekim

Dünya Çocuk Günü 
Ekim ayının ilk Pazartesi günü

Camiiler Haftası  Ekim ayının 1.haftası

Standartlar Haftası 
Ekim ayının 3.haftası


1.Anlatım
2.Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10. Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Ürün dosyası
Dereceli puanlama anahtarı
Gözlem formu
Öz değerlendirme formu
Performans değerlendirme,


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe)

Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı




SÜRE

ÖĞRENME ALANI: CANLILAR VE HAYAT

1.ÜNİTE   : CANLILARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME

AY
HAFTA
SAAT

KAZANIMLAR



ETKİNLİKLER


AÇIKLAMALAR
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜK
ÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER

ÖLÇME VE DEĞER LENDİRME

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN TARİHLER VE RESMİ TATİLLER

EKİM
6. HAFTA (24  EKİM29 EKİM )
4 SAAT

6.Bitkilerde çimlenme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;

6.1. Bitkilerin hayat döngüsünün olduğunu örneklerle gösterir (BSB-1, 32).
6.2. Çimlenmeye etki eden faktörleri kontrollü deneylerle gözlemleyerek  elde ettiği verileri kaydeder ve yorumlar    (BSB-1, 11-19, 23, 25, 27, 28, 30, 31). 
6.3. Büyüme için gerekli etkenlerin neler olduğunu kontrollü deney yaparak gözlemler (BSB-1, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 27, 28, 29, 30).
6.4. Organik tarımı açıklar.
6.5. Organik tarımın insanlık  için önemini fark eder  (BSB-25, 32; FTTÇ-5, 37; TD-5).

Fabrikaya Ziyaret;
Öğrencilerin çevrelerindeki zeytinyağı, iplik-dokuma, un vb. gibi bitkisel kaynaklı üretim yapan işletmeleri ziyaret etmeleri sağlanır. Bu işletmelerde üretim basamakları incelenir ve ne gibi işlemler yapıldığı hakkında bilgi alınır. Mümkünse her aşamanın pano çalışması yapmaları istenir.
Bilim Müzesine Gezi;
Öğrenciler Bilim Müzesine götürülerek bitki çeşitleri, kısımları ve bazı bitkilerin hayat döngüleri hakkında bilgi almaları, hayat döngüleri arasında ne gibi farklılıkların olduğu video, simülasyon ve görevlilerin bilgilendirmesiyle öğrenmeleri sağlanır.
Tohumdan Çiçeğe;
Öğretmen, öğrencilere “Bir tohumun çimlenmesini etkileyen faktörler nelerdir?” diye sorar. Alınacak muhtemel cevaplar sıcaklık, ışık, nem ve hava (oksijen) olacaktır. Daha sonra öğrenciler gruplara ayrılır. Her gruptan tohumun çimlenmesini etkileyebileceğini düşündükleri etkenlerden birini seçmelerini ister. Öğrenciler seçtikleri değişken ile tohum çimlenmesi arasında ne gibi farklılıkların olduğunu tohum çimlendirerek ve çimlenen tohumları getirip karşılaştırarak anlamaları sağlanır.
Botaniğe Gidiyoruz;
Öğrenciler botanik bahçesine götürülerek kontrollü deney yapmanın nasıl olması gerektiği hakkında uygulamalı eğitim alırlar. Daha sonra daha önce yapılmış olan kontrollü deney örneklerini görür ve sonuçları tartışırlar.
Bir Çiftçiyim Ben;
Öğrencilerden bir çiftçi olduklarını hayal ederek bulundukları yerdeki en sağlıklı, en lezzetli, en beğenilen ürünleri yetiştirmek için nasıl bir yöntem izleyeceklerini tartışmaları istenir. Daha sonra sınıfa davet edilen ziraat mühendisi veya bir çiftçiden konu hakkında bilgi alınır.

 [!] 6.2  Çimlenme için kısa sürede çimlenen tohumlar (fasulye, turp, tere, nohut, buğday, mercimek vb.) kullanılmalıdır. Deneylerden sonra bunlar dikilebilir.
[!] 6.3 Büyüme için su, ışık ve
yeterli sıcaklığın gerekli olduğu
vurgulanmalıdır.
[!] 6.4  Organik tarımın Tarım Bakanlığı tarafından kabul edilen amblemleri gösterilir.


Cumhuriyet Bayramı
 29 Ekim

Kızılay Haftası 29 Ekim-4 Kasım

Dünya Tasarruf Günü
 31 Ekim

Dünya Çocuk Günü 
Ekim ayının ilk Pazartesi günü

Camiiler Haftası  Ekim ayının 1.haftası

Standartlar Haftası 
Ekim ayının 3.haftası


1.Anlatım
2.Tüme varım
3. Tümden gelim
4. Grup tartışması
5. Gezi gözlem
6. Gösteri
7. Soru yanıt
8. Örnek olay
9. Beyin fırtınası
10. Canlandırma
11. Grup çalışmaları
12. Gösterim
13.proje
14.Keşfetme
15. oyun oynama

A. Yazılı Kaynaklar
1. Fen Bilgisi Ders Kitabımız
2. Ansiklopediler
3. Güncel yayınlar
4. Resim, harita ve fotoğraflar
5. TÜBİTAK yayınları
B. Kaynak kişiler
1.Öğretmenler
2. Okul müdürü
3. Aile bireyleri
4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar
C. Görsel Kaynaklar
1. Televizyon,
VCD, ilgili CD’ler
2. Video
3. Video kasetler
4. Etkinlik örnekleri
5. Bilgisayar vb.
6. Deney malzemeleri

Ürün dosyası
Dereceli puanlama anahtarı
Gözlem formu
Öz değerlendirme formu
Performans değerlendirme,


KURBAN BAYRAMI
25-28 EKİM
 (Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar )

CUMHURİYET BAYRAMI
30 AĞUSTOS
 (Perşembe


Tarihlerde geçen;
Normal yoğunlukta dersin işlenmesi gereken tarihler; pembe renk
Esnek davranılması gereken tarihler; yeşil
Biraz daha yoğun bir şekilde dersin işlenmesi gereken tarihler; sarı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder